Tag Archives: BOLIVIA

Cara Mengatasi Altitude Sickness di Pergunungan Andes

Kami pernah menginap di Grindelward, Switzerland yang terletak 3,392m dari paras laut. Dan ke Jungfraujoch di 4,158m tanpa sebarang masalah. Tapi bila saja mendarat di La Paz, Bolivia yang setinggi 4,058 dari paras laut.. the disaster began! Sampai saja di La Paz, kami dah mula berasa pening kepala. Apa lagi lah bila nak kena beratur… Read More »

Mengembara ke Amerika Selatan

Bila saya beritahu kawan-kawan (terdekat) yang saya baru balik dari Amerika Selatan, majoriti akan tanya soalan ni “Tak bahaya ke???”. Saya sengih je. Sebab itulah juga yang bermain di fikiran saya sebelum jejak kaki ke bahagian bumi di sebelah sana tu. Maklumlah, kita mungkin jarang dapat pendedahan tentang South America. Kalau tengok filem Hollywood tu,… Read More »